dijous, 3 d’octubre del 2013

El tren

Com conceben els infants l'espai? Una manera de saber-ho és parlant, que ho dibuixin, que ho gestualitzin amb el propi cos o amb objectes... Prendre consciència de l'espai (dalt, baix, a un costat, a l'altre...) ajuda als infants entre altres coses a l'hora de poder representar les lletres i la seva direccionalitat.  

Per això qualsevol activitat que estigui relacionada amb interioritzar els conceptes d'espai en si mateixos i sobre l'entorn ajudarà en el procès de llegir  i escriure.

Aquí podeu veure una imatge d'una activitat que va fer el grup de P-5. Entre tots plegats l'aula es va desmuntar per convertir-se en un fantàstic tren per viatjar. Un conte de Josep Mª Artigal anomenat: El tren fou el fil conductor per treballar dos objectius:  integrar tots els infants al grup i entendre el sentit de l'activitat (sobretot els infants que no dominen la llengua catalana). 

Mitjançant el joc simbòlic, és a dir representant el que fem a la realitat, amb la taquilla, el venedor, la compra dels bitllets, fer el pagament, les salutacions...ajuda a practicar la llengua tot rient i passant-ho bé.

Un cop acabada l'activitat van dibuixar el tren en un paper. És en aquest moment de calma quan l'infant expressa a la seva manera allò que ha interiotzat o viscut.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada